Gdzie szukać przyszłego Opiekuna Pacjenta?

W swoim zespole :)) A gdzie dokładnie? Wśród asystentek albo rejestratorek. A dlaczego właśnie tam? Z kilku powodów:

Po pierwsze – doskonale znają specyfikę pracy gabinetu.

Po drugie – mają wiedzę na temat poszczególnych procedur oraz rozumieją zależności między nimi.

Po trzecie – i najważniejsze – znają problemy i potrzeby pacjentów.

A to wszystko sprawia, że bardzo łatwo jest im zaadaptować się do nowej roli :))

Kluczowe cechy

Komunikatywność i entuzjazm – Opiekun Pacjenta powinien być otwarty, nawet trochę ekstrawertyczny. Wiąże się to bezpośrednio z jego zadaniami, np. domykaniem procesu sprzedażowego, o którym rozmawialiśmy ostatnio. W przeciwnym razie w niektórych sytuacjach może być mu ciężko realizować obowiązki.

Empatia i cierpliwość – Opiekun musi być empatyczny, rozumieć potrzeby i problemy pacjentów, a przede wszystkim – dążyć do ich rozwiązania.

Systematyczność i dobra organizacja pracy – te cechy przydadzą się w codziennych obowiązkach – monitorowaniu przebiegu wizyt, czy dbaniu o to, aby gabinet nie tracił potencjalnych pacjentów.

Odporność na stres – Opiekun Pacjenta musi mieć świadomość, że jest na froncie, w centrum uwagi pacjentów. Musi zatem być przygotowany na presję i odpowiedzialność, które się z tym wiążą.

Wdrożenie opiekuna pacjenta

Jak to zrobić skutecznie? Zacznij od przeprowadzenia rozmów z zespołem przed wdrożeniem. Ważne jest, aby wszyscy w pełni zrozumieli, na czym polega ta zmiana. Wyjaśnij każdemu jakie będą płynęły z tego korzyści.

Sugeruję spotkać się oddzielnie z każdą z grup w gabinecie (lekarzami, rejestratorkami itd.) i pokazać im, jak ta zmiana wpłynie bezpośrednio na ich pracę.

Postaraj się też zidentyfikować w zespole te osoby, które są do tych zmian nastawione entuzjastycznie. Oni będą Twoimi ambasadorami, a co za tym idzie – będzie im łatwiej przekonać innych :))

Zalecam przy tym uzbroić się w cierpliwość i konsekwentnie rozwiewać wszystkie wątpliwości.


Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]


Pierwsze tygodnie wdrożenia

Na co zwrócić uwagę w tym okresie? Przede wszystkim – na nadużycia i przesunięcia obowiązków. Ważne jest, aby zakres zadań w zespole został dobrze zakomunikowany. Jeżeli tak nie będzie, to może się zdarzyć tak, że niektóre obowiązki (jak na przykład kontakt z pacjentami) będą leżały odłogiem, bo personel nie będzie wiedział, kto jest za to odpowiedzialny :))

Twoja rola jest w tym momencie kluczowa, bo do wspomnianego zakresu obowiązków należy podejść elastycznie. Początkowe założenia mogą się zmieniać, a zadania pierwotnie wydelegowane recepcji, mogą z czasem zostać przekazane Opiekunowi, higienistkom, a nawet lekarzom. Zachęcam do wprowadzania takich elastycznych zmian stopniowo, co kilka miesięcy, i dostosowania roli opiekuna do specyfiki Waszego gabinetu. I co najważniejsze – słuchaj swojego zespołu. Pytaj o sugestie i rekomendacje, a wszystkie zmiany staraj się wprowadzać we współpracy z nim.

Znajdź Opiekuna Pacjenta wewnątrz swojego zespołu.

Pamiętaj, że informacje o nowych filmach dostaje każdy subskrybent kanału na You Tube:   / @wartosciowygabinet  

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz