Wyobraź sobie, że chcesz kupić dom. Oglądasz ogłoszenia online, poznajesz rynek, średnie stawki za m2. W pewnym momencie masz obraz tego co w Twojej okolicy jest standardem za określoną kwotę.
Powiedzmy 130 m2, 4 pokoje plus salon, 2 łazienki, a to wszystko na działce 8 arów z małym ogródkiem i tarasem z kompozytu.
Mijają tygodnie, potem miesiące. Wszystkie ogłoszenia są bardzo podobne. Żadne nie wyróżniają się niczym szczególnym. Część z nich „wisi” już bardzo długo.
I nagle pojawia się TEN dom! Trochę droższy, ale z basenem, sauną i jacuzzi. Wiesz, że chcesz go mieć!
Racjonalizujesz sobie unikaty tego domu i odkrywasz korzyści dla Ciebie i Twojej rodziny.
Podobną „przewagę konkurencyjną” musisz pokazać potencjalnym pacjentom. Twój gabinet musi się wyróżniać. Pokaż swoje unikaty!
Na początek Logo Test
A może już je masz? Jak to sprawdzić? Zacznij od darmowego narzędzia czyli analizy strony internetowej Waszego gabinetu z Logo Test.
Wystarczy, że zasłonisz dłonią logotyp widoczny w lewym górnym rogu ekranu i przeglądniesz stronę. Zacznij od strony głównej – przypatrz się sliderowi, wykorzystanym zdjęciom, przeczytaj opis gabinetu i zastanów się:
- czy jest coś co wyróżnia Wasz gabinet na tle pozostałych?
- jakie korzyści prezentujecie na pierwszej stronie?
- dlaczego pacjent powinien dalej przeglądać Waszą stronę?
Większość gabinetów, które audytuję nie zdaje tego prostego Logo Testu! Zarówno tytuły, nagłówki jak i same treści brzmią jak masło maślane. Standardowe schematy, bez żadnego wezwania do działania. Zdjęcia najczęściej pobrane z internetu i brak filmów.
Wystarczy, że zamienię logotyp i nazwę gabinetu w treści, a pozostałą zawartość takiej strony mogę wykorzystać w każdym, innym gabinecie stomatologicznym w kraju!
Jeżeli u Ciebie jest podobnie to rekomenduję zacząć wszystko od nowa.
Musicie się wyróżnić!
Z doświadczenia wiem, że każdy ma jakieś unikaty. Każdy! Nie wszyscy są tego świadomi, ale po krótkiej rozmowie szybko odkrywamy co to może być.
Elementy, które odróżniają Was od innych gabinetów. Elementy, które są korzyścią dla pacjenta.
Właściciele gabinetów, a nawet pracujący tam lekarze często biorą istniejący stan rzeczy za oczywisty. Nie widząc w tym niczego szczególnego. Jednocześnie z punktu widzenia pacjenta, mogą to być właśnie unikaty.
Kluczowe słowa z perspektywy pacjenta to: szybko, sprawnie, jednorazowo, bezpiecznie, bezboleśnie. Rozsądnym będzie zatem przeplatanie korzyści takich jak oszczędność czasu, komfort wizyty, przewidywalność leczenia, wydłużona gwarancja, pewność siebie.
Oczywiście nie możesz napisać tylko tych zwrotów. Musisz je „opakować” w to co faktycznie ma miejsce w Waszym gabinecie.
W co opakować korzyści dla pacjenta?
We wszystko! Począwszy od specjalizacji lekarzy, aż po bezpłatny parking zaraz przy gabinecie. Gdybym chciał usystematyzować unikaty, spisałbym 4 grupy:
- osobowe czyli zespół i jego mocne strony
- usługowe czyli procedury i zabiegi w ofercie
- obsługowe czyli udogodnienia dla pacjenta
- sprzętowe czyli nowoczesne technologie
Prezentować unikaty możesz nie tylko w formie tekstów, ale również zdjęć i filmów. O tym jak ważne są to elementy pisałem już kilka tygodni temu w Wartościowym Gabinecie. W tym odcinku skupię się bardziej na samych treściach.
Jedyne co musicie zrobić to poszukać czym się wyróżniacie i akcentować to wszędzie – na stronie internetowej, ale również w mediach społecznościowych.
Doświadczenie i autorytet
Każdego członka zespołu możesz opisać w ciekawy sposób. Może nie u wszystkich, ale u kilku znajdziesz cechy szczególne.
Przykładowo będzie to doktor nauk medycznych, albo lekarz po specjalizacji. Być może ktoś wykłada na uczelni? Być może prowadzi kursy i szkolenia?
Z perspektywy pacjenta, lekarz który uczy innych lekarzy jest z założenia lepszy od pozostałych 😉
Być może jesteście członkami ogólnopolskich albo nawet zagranicznych stowarzyszeń stomatologicznych?
Może ktoś z Waszego zespołu odbył curriculum specjalistyczne na zagranicznej uczelni zdobywając tytuł Masters of Science?
Być może prowadzicie badania naukowe, albo jesteście autorami książki?
Żeby to wszystko podkreślić możesz dołączyć certyfikaty. Kilka / kilkanaście będzie odpowiednią ilością.
Nie wystarczy jednak wrzucić samych certyfikatów. Musisz je opisać w odpowiedni sposób, tak żeby mówiły pacjentom jak na tym skorzystają.
A skorzystają, bo otrzymują przecież dostęp do ekspertów pracujących wg najnowszych standardów, którzy rozwijają się w wąskich dziedzinach stomatologii :))
Niepopularne usługi
Pamiętaj, że większość gabinetów w Polsce zajmuje się stomatologią interwencyjna, bólową. Najczęściej wykonuje się tam podstawowe zabiegi zachowawcze, trochę endodoncji, prostej chirurgii i sporadycznie pojedynczych punktów protetycznych.
Z kolei Ty być może masz w swoim gabinecie periodontologa albo ortodontę. Napisz to, bo to konkretny unikat!
Możesz oferować swoim pacjentom kompleksową stomatologię – wszystko pod jednym dachem. Stomatologia dla całej rodziny – od dziecka, aż po seniorów. Od profilaktyki, przez aparaty, aż po implanty.
Być może planujecie komputerowo leczenie i jesteś w stanie zobrazować prognozowany efekt poprzez protokoły DSD? Znowu, w oczach pacjenta jest to niesamowity unikat i może przeważyć o tym, że podejmie leczenia właśnie w Waszym gabinecie.
Być może realizujecie procedury jeszcze nie rozpowszechnione w kraju? Na przykład wykonujecie ultracienkie licówki nie wymagają szlifowania zębów albo leczenie nakładkami.
Nawet jeżeli robisz to już od kilku lat pamiętaj, że ortodoncja nadal kojarzy się z metalowymi zamkami. Jak wynika z naszych obserwacji, Invisalign nie jest powszechnie znany wśród pacjentów. Wykorzystaj to!
Być może macie doświadczenie w pracy z osobami zmagającymi się z dentofobią, albo skupiacie się na leczeniu dzieci? Znowu warto to podkreślić, bo pacjenci poczują się lepiej wiedząc, że wyleczyliście już setki podobnych do nich.
Udogodnienia dla pacjentów
Czyli wszystko to co może ułatwić życie Waszym pacjentom.
Będzie to na przykład duży parking zaraz przy gabinecie, na którym zawsze znajdzie się miejsce dla pacjentów. Dogodny dojazd – zarówno samochodem jak i komunikacją miejską.
Być może oferujecie dłuższe godziny otwarcia gabinetu? Wizyty poranne, wieczorne? A może Wasz gabinet jest otwarty w soboty? A może ktoś pełni dyżur poza godzinami pracy gabinetu? Dzięki temu dajecie pomoc przez telefon również w weekendy.
Być może wdrożyliście stanowisko Opiekuna Pacjenta, czyli concierge pomagający na każdym etapie pobytu pacjenta w gabinecie?
Stworzyliście pokój dla mamy z dzieckiem lub dedykowaną salę zabaw dla najmłodszych i gaming room dla nastolatków?
A może przyjmujecie pacjentów z zagranicy i macie dla nich apartament w tym samym budynku?
Technologie i sprzęt
Zapewne macie w gabinecie jakiś sprzęt 😉 Nie mówię o narzędziach typu zgłębnik i lusterko, ani o fotelu czy myjce ultradźwiękowej. Mam na myśli panoramę, cefalo, tomograf, skaner, mikroskop.
Być może wydaje Ci się, że to nie nowość? Że sprzęt, którym pracujecie ma już kilka lat? To nic! Pamiętaj, że nie każdy gabinet w Twojej okolicy ma nawet taki “stary” sprzęt.
Ale przecież nie o wiek tych maszyn chodzi, lecz o to co one dadzą pacjentom!
A dadzą wiele, bo przykładowo każda diagnostyka w gabinecie oszczędzi czas pacjentom. Nie będą musieli jeździć po mieście szukając punktu, w którym zrobią zdjęcie. Od razu wykonają je u Was.
Mikroskop da pacjentom przewidywalność leczenia, ale też większy komfort podczas zabiegu i oszczędność czasu. W jaki sposób? Bo nowoczesna endodoncja mikroskopowa może być przecież zakończona na jednej wizycie (w określonych przypadkach)!
Pamiętaj też, że większość pacjentów boi się wizyty u dentysty. Twoje technologie mogą to odczarować!
Oczywiście ewentualna zmiana postrzegania wizyty nastąpi dopiero po osobistym doświadczeniu zabiegu. Nie zmienia to jednak faktu, że możesz to komunikować w internecie i siać w głowie pacjenta ziarenko, że może być inaczej – bezboleśnie, komfortowo.
Przykładem technologii, które w tym pomagają są skanery wewnątrzustne. Dzięki nim nie wkładamy w usta pacjentów elementów, które żle im się kojarzą czyli masy alginatowej i łyżki wyciskowej.
Innym przykładem będzie komputerowe znieczulenie, sedacja wziewna czy narkoza pod okiem anestezjologa. Będą one szczególnie ważne dla osób z dentofobią. A widzimy ich coraz więcej.
Być może usłyszeli już od kogoś, że wizyta u stomatologa jest w dzisiejszych czasach kompletnie inna, niż obraz jaki mają w głowie sprzed 20-30 lat. Nabierają odwagi, żeby znaleźć odpowiedni gabinet.
Słowa mają znaczenie!
Tworząc swoje treści unikaj kopiowania materiałów ogólnodostępnych! Nie kradnij tekstów ze stron innych gabinetów, ale też nie kopiuj treści ulotek jakie otrzymujesz od producentów sprzętu stomatologicznego.
Oni zadbali o to, żeby przekonać swoją grupę docelową czyli Ciebie. Oczywiście w swoich materiałach wykorzystali język korzyści, ale skierowany do lekarzy i właścicieli gabinetów.
Teraz Ty musisz przekonać swoją grupę docelową czyli pacjentów. Musisz stworzyć treści adresujące ich problemy, ich obiekcje, ich oczekiwania. Musisz pokazywać co zyska pacjent przychodząc do Waszego gabinetu.
Co ważne, unikaj medycznego żargonu, a zamiast tego stosuj proste i zrozumiałe słownictwo. Używając słów “nowoczesny”, “najnowszy” staraj się robić to tylko jako dopełnienie innych unikatów, a nie jako oddzielne słowa.
Powtarzaj do znudzenia
Nie bój się powtórzeń tych samych unikatów i korzyści. Jest to o tyle ważne, że nie wiesz, jaką ścieżką pacjent przejdzie przez Waszą stronę internetową. Być może wyląduje na stronie głównej, ale może zacznie od podstrony usługowej lub z cennikiem?
Gdzie możesz umieszczać unikaty? Na wszystkich podstronach, a szczególnie na:
- Stronie głównej
- Dlaczego my
- Nasz zespół
- Cennik
Unikaj jednak powtórzeń tego samego elementu na jednej podstronie!
Jestem przekonany, że pokazując technologię, sprzęt i swój zespół właśnie w ten sposób, natychmiast odróżnisz się od konkurencji!
Zatem czytaj, weryfikuj, ewentualnie pisz treści od nowa.
Miłego dnia!
Arek “unikatowy” Buziewicz
Znajdziesz mnie również tutaj:
Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet
Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/
Gabinet Jutra: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/
dodaj komentarz