Jak zdobyć nowego pacjenta?

Sposoby pozyskiwania pacjentów można podzielić na dwie główne grupy: poprzez marketing wewnętrzny i marketing zewnętrzny. Marketing wewnętrzny to seria działań podejmowanych przez cały zespół wewnątrz gabinetu, takich jak praca z pacjentami. Natomiast marketing zewnętrzny to wszystkie działania i próby dotarcia do potencjalnych pacjentów, którzy jeszcze nie słyszeli o waszym gabinecie.

Wyróżnij się!

W marketingu zewnętrznym najważniejsze jest wyróżnienie się spośród konkurencji. Musisz pokazać, dlaczego warto leczyć się w twoim gabinecie. Możesz podkreślić unikalne cechy: czy to doświadczenie, specjalistyczny zespół czy nowoczesne technologie, które posiadacie. Ważne jest także wyróżnienie w obsłudze, np. dłuższe godziny pracy, weekendowe dyżury czy wygodny parking.Warto również podkreślić swoje doświadczenie i zaufanie pacjentów, dowodząc, że jesteście profesjonalistami, którzy leczą od dłuższego czasu.

Edukuj!

Drugą istotną kwestią jest edukacja pacjentów. Poświęć czas na wyjaśnianie pacjentom, czym się zajmujesz i na czym polegają poszczególne zabiegi. Istnieje wiele sposobów edukowania pacjentów. Kluczowe jest jednak używanie zrozumiałego, ludzkiego języka i unikanie medycznego żargonu, który może być niejasny dla osób niezwiązanych z medycyną. Możesz tworzyć artykuły na blogu lub na stronie swojego gabinetu, lub udostępniać informacje w mediach społecznościowych. Przybliż swoją pracę i to, czym się zajmujesz.


Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]


Społeczny dowód słuszności

Trzecią istotną kwestią jest tzw. społeczny dowód słuszności, czyli opinie i rekomendacje w Internecie. Jako klienci często sprawdzamy opinie i ilość gwiazdek przed podjęciem decyzji w Internecie, niezależnie od tego, czy interesuje nas firma, czy hotel na drugim końcu Europy. Dlatego ważne jest dbanie o opinię na temat twojego gabinetu. Oprócz pisanych opinii, warto również gromadzić wideo-rekomendacje od swoich pacjentów, które można wykorzystać na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych.

Promuj się!

Ostatnim elementem składającej się na marketing zewnętrzny układanki jest promocja. Skutecznymi narzędziami, które polecam są reklamy w Google Ads i na YouTube. Kolejnym przykładem są narzędzia dostępne na Instagramie i Facebooku. Trzecim rodzajem działań promocyjnych jest SEO, czyli optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek internetowych. Najpierw jednak skup się na edukacji pacjentów, budując świadomość jako eksperta w swojej dziedzinie.

Granie unikatami to najłatwiejszy sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Pamiętaj, że informacje o nowych filmach dostaje każdy subskrybent kanału na You Tube:   / @wartosciowygabinet  

Znajdziesz mnie również tutaj:

Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet

Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/

Albo zapisz się na newsletter: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz