Czym jest follow up?

To utrzymanie kontaktu z pacjentem. Zapewnienie, że posiada wszystkie niezbędne informacje do podjęcia decyzji. Oraz upewnienie się, że rozumie korzyści wynikające z leczenia, ale także potencjalne konsekwencje niewykonania lub jego przerwania.

Przykłady list follow up

Jedna z grup pacjentów to ci, którzy skontaktowali się z nami telefonicznie lub przez formularze kontaktowe, ale nie udało się z nimi porozmawiać z różnych powodów – może nikt nie odebrał telefonu lub nikt nie sprawdzał wiadomości na Messengerze lub poczcie przez pewien czas. Musimy być szczególnie ostrożni w przypadku tych pacjentów i jak najszybciej się z nimi skontaktować, oddzwonić lub odpowiedzieć na wiadomość. Dlaczego? Ponieważ na późniejszych etapach ścieżki pacjenta czas nie jest tak kluczowy, ale na samym początku ma ogromne znaczenie. Pacjenci, którzy zostaną bez odpowiedzi, mogą udać się do innego gabinetu. Jeśli odpowiemy na nieodebrane połączenie po kilku godzinach lub na wiadomość po kilku dniach, może się okazać, że straciliśmy już szansę.


Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]


Druga lista follow up

Drugi rodzaj listy follow-up dotyczy pacjentów, którzy potwierdzili swoją wizytę w gabinecie, ale nie stawili się na konsultację. Choć takich pacjentów jest stosunkowo niewielu, są oni bardzo ważni, ponieważ nie mieli jeszcze okazji spotkać nas, naszego zespołu i zapoznać się z naszą ofertą. Warto więc dowiedzieć się, dlaczego nie przyszli na konsultację? Czasami zdarza się, że pacjent otrzymał wcześniejszy termin w innym gabinecie i podjął tam decyzję o rozpoczęciu leczenia. W takim przypadku nie możemy wiele zdziałać. Jednak jeśli pacjent nie przyszedł na wizytę z powodu nieprzewidzianych okoliczności, a potem czuł się zawstydzony, żeby oddzwonić, obawiając się, co pomyślą o nim inni i czy lekarz będzie na niego zdenerwowany, może stracić chęć kontynuacji. Jednak jeśli wyjdziesz naprzeciw i powiesz pacjentowi: „Rozumiemy. To się zdarza. Zapraszamy pana na kolejny termin”, może okazać się, że tę szansę nadal można zamienić w pozytywną decyzję o rozpoczęciu leczenia.

Trzecia lista

Trzeci rodzaj prostego follow-upu dotyczy pacjentów, którzy byli na konsultacji, ale nie rozpoczęli leczenia z różnych powodów. Często przyczyną są powody finansowe lub inne obawy. Ważne jest, aby rozwiać ich wątpliwości i wyjaśnić wszelkie niejasności. Zadzwonić do tych pacjentów i dowiedzieć się, dlaczego jeszcze nie rozpoczęli leczenia. Może wystarczyć rozmowa telefoniczna lub zaproszenie ich na drugą wizytę, aby podsumować i doprecyzować niektóre kwestie. Jeśli w naszym gabinecie mamy osobę odpowiedzialną za opiekę nad pacjentami, to idealnie pasuje do niej to zadanie. Dzięki temu procesowi follow-upu poprawimy konwersję na ścieżce pacjenta, zyskamy wiedzę zwrotną o naszych usługach i oczekiwaniach pacjentów, a także zwiększymy przychody.

Dlaczego warto stosować follow up?

Po pierwsze, otrzymujemy wartościową informację zwrotną dotyczącą gabinetu, usług, jakości, cen i oczekiwań pacjentów. Ponadto, zwiększamy konwersję na każdym etapie ścieżki pacjenta . Po trzecie – rosną przychody.

Lepszy jakikolwiek system follow up, niż jego brak.

Pamiętaj, że informacje o nowych filmach dostaje każdy subskrybent kanału na You Tube:   / @wartosciowygabinet  

PS. Rozważ też dołączenie do naszego bezpłatnego newslettera. Wpadnij też na nasz kanał YouTube po więcej wartościowych treści.

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz