Naucz się chwalić przed pacjentami

Chwalenie się osiągnięciami często budzi kontrowersje wśród lekarzy. Słyszę argumenty typu „to nie wypada”, „nie chcę tego robić” lub „co pomyślą inni”. Zastanawiam się, skąd bierze się taka postawa. Wydaje mi się, że wynika to z pewnych cech nas – jako Polaków. Już od najmłodszych lat uczymy się, że chwalenie się jest złe. Uważa się je za oznakę złego wychowania lub braku manier. Osoby, które często mówią o swoich osiągnięciach, są postrzegane negatywnie.

Nie cieszymy się także szczęściem czy sukcesem innych osób – sąsiadów, znajomych, a nawet często członków rodziny i przyjaciół. Zamiast tego, z założenia, jesteśmy raczej zawistni i zazdrośni. Jednak tak naprawdę, każdy z nas pragnie być doceniony i chwalony. Każdy z nas chce mieć poczucie, że jest wartościowym człowiekiem i że jego praca ma znaczenie dla innych.

Chwal się i pokazuj w roli eksperta

Pamiętaj, że pacjenci poszukują kogoś, kto zna się na robocie, szczególnie ci pacjenci kompleksowi. Szukają specjalisty, który już wcześniej skutecznie leczył innych pacjentów, idealnie z podobnymi problemami. Dlatego, jeśli chcesz, aby pacjenci mieli takie wyobrażenie o Tobie, musisz zacząć prezentować się jako ekspert w swojej dziedzinie. Szczególnie jeśli jesteś dumna z wyników swojej pracy i otrzymujesz serdeczne podziękowania od pacjentów za wykonane zabiegi. To świadczy o tym, że nie masz się czego wstydzić. Absolutnie.

Dzielenie się na przykład zdjęciami przed i po zabiegu pomaga innym pacjentom trafić w odpowiednie miejsce, czyli do prawdziwego fachowca, o którym wspomniałem, który nie tylko nie zaszkodzi im, ale pomoże poprawić ich jakość życia dzięki swoim umiejętnościom i doświadczeniu. Pamiętaj, że często pomagasz pacjentom odzyskać uśmiech, na który czekali od wielu lat i o którym marzą. Pomagasz im spełnić ich marzenia. Czy nie warto się tym chwalić?


Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]


Marka osobista w internecie

Nie polegaj wyłącznie na marketingu szeptanym i rekomendacjach. Musisz aktywnie działać, szczególnie w dzisiejszych czasach i w erze internetu. Oczywiście rekomendacje nadal są najskuteczniejszą i najbardziej ekonomiczną formą marketingu. Jednak pamiętaj, że każdy, kto usłyszy o Tobie pozytywne słowo, będzie chciał zweryfikować to w internecie.

Warto więc zadbać o swoją obecność online, zarówno na stronie internetowej swojego gabinetu, jak i na branżowych portalach. Bez względu na to, czy prowadzisz własną praktykę czy pracujesz dla kogoś, musisz samodzielnie zająć się tym aspektem, ponieważ nikt nie zrobi tego za Ciebie. Pamiętaj, że budujesz swój wizerunek. To od Ciebie zależy, czy stworzysz wizerunek eksperta, czyli takiego specjalisty, którego pacjenci potrzebują.

Od czego zacząć?

Zacznij od zamieszczenia kilku zdjęć Twoich pacjentów. Wystarczą dwa zdjęcia dla każdego przypadku – jedno przed rozpoczęciem leczenia, a drugie po zakończeniu. Zdjęcia w retraktorach będą dobrym początkiem, jednocześnie unikaj zdjęć śródzabiegowych, a szczególnie widoku krwi. Ważne jest, aby zdjęcia były dobrze wykonane, o podobnym kadrowaniu, świetle i barwie.

Jeśli masz zdjęcia pacjentów z naturalnym uśmiechem i pełną twarzą, to jeszcze lepiej. Pamiętaj jednak, że w takim przypadku potrzebujesz zgody pacjenta na wykorzystanie jego wizerunku w celach marketingowych, więc upewnij się, że masz podpisaną odpowiednią zgodę.

Przedstaw każdego pacjenta w sposób bardziej osobisty, niech nie będą to tylko suche zdjęcia. Możesz podać imię, wiek i miasto, z którego pacjent przybył do Twojego gabinetu. Opisz również, z jakim problemem pacjent się zgłosił oraz jakie rozwiązanie zostało zastosowane. Jeśli chcesz, możesz również podać orientacyjny czas trwania i koszt leczenia. Nie muszą to być konkretne kwoty, wystarczą symbole, na przykład zegar lub dolara. Oznacz je potem w skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza najtańsze/najkrótsze, a 5 najdroższe/najdłuższe leczenie.

Gdzie umieścić takie zdjęcia? Opublikuj je na stronie internetowej Waszego gabinetu oraz dodaj do swoich profili na mediach społecznościowych. Jeśli korzystasz z platform takich jak ABCZdrowie czy ZnanyLekarz, możesz również umieścić tam te zdjęcia. Dobrym pomysłem będzie też wizytówka w Mapach Google, bo to miejsce jest “premiowane” przez algorytmy naszej ulubionej wyszukiwarki.

To przyniesie dodatkowe korzyści, ponieważ potencjalni pacjenci będą się utożsamiać z osobami ze zdjęć. Pacjenci będą mieli wtedy skrót myślowy: „W tym gabinecie leczą pacjentów podobnych do mnie, z podobnymi problemami, w podobnym wieku, a nawet z mojej okolicy. Ponadto, efekty leczenia, które widzę na tych zdjęciach, bardzo mi się podobają, więc nie muszę szukać dalej. Zadzwonię do tego gabinetu.”

Dodatkowo, warto wydrukować swoje prace w formie prostego folderu i pokazywać go podczas konsultacji. To interesujące narzędzie offline ułatwi komunikację z pacjentem w gabinecie i pozwoli zobrazować przebieg leczenia zainteresowanym osobom.

Z czasem będziesz mógł dodawać konkretne przypadki i rozbudować swoje portfolio. Możesz je też podzielić według kategorii, na podstawie problemów, z jakimi zgłaszali się pacjenci. Ułatwi Ci to potem wyszukiwanie odpowiednich przykładów i rozmowę z pacjentem podczas konsultacji.

Pamiętajmy też, że takie “narzędzia” będą wpływały również na wzrost konwersji z konsultacji i wizyt pierwszorazowych. Tym samym poprawiając przychody gabinetu.

Znajdziesz mnie również tutaj:

Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet

Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/

Albo zapisz się na newsletter: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz