Gdzieś w ferworze codziennej pracy w gabinecie, zapominamy o tym, żeby zastanowić się czy pacjenci, których leczymy to Ci, których chcemy leczyć?
Nie mam na myśli tego czy ktoś jest przystojny, miły czy bogaty. Mam na myśli rodzaj leczenia i procedury jakie najczęściej wykonujemy.
Jeśli lubisz to co robisz, to nie czytaj dalej 😉
Być może jednak tkwisz w stomatologii ogólnej, interwencyjnej, a chcesz rozwijać się na przykład w estetycznej czy implantoprotetyce?
Co ważne zmiana taka wpłynie na wyniki finansowe Waszego gabinetu. Stanie się tak między innymi przez tzw. średnią wartość pacjenta.
Kompleksowa stomatologia jest poniekąd systemem dodatkowych usług, tzw. upselli. Oczywiście z zachowaniem etyki zawodowej i tego czego faktycznie pacjent potrzebuje.
Niezależnie czy od razu przygotujesz kompleksowy plan leczenia na kilkadziesiąt tysięcy, czy będziesz dodawać kolejne etapy wraz z upływem czasu.
Ważne jest to, żeby pacjent był świadomy i chętny do współpracy. Taki pacjent łatwiej zaakceptuje kolejne etapy leczenia.
Taki pacjent zostawi w Waszym gabinecie dużo więcej pieniędzy długoterminowo, niż ten szukający tylko uśmierzenia bólu, albo okazji do najtańszej korony czy protezy, a to prosta droga do tego, żeby zarabiać więcej.
Jak obliczyć średnią wartość pacjenta?
Bardzo prosto 🙂 Wystarczy zebrać dwie dane z programu do zarządzania gabinetem . Idealnie za okres ostatnich 12 miesięcy.
- suma obrotów gabinetu,
- ilość pacjentów pierwszorazowych w tym samym okresie.
Następnie wystarczy podzielić jedno przez drugie i masz gotowy wynik. Ważne, aby to byli to TYLKO nowi pacjenci (pomijasz dotychczasowych).
Oczywiście będzie to wynik uproszczony. Ktoś może mi zarzucić, że to na skróty, ale jest to najłatwiejszy wynik, który każdy może sobie sprawdzić. Niezależnie od programu jaki posiada. Łatwy do powtórzenia w innych okresach. Łatwy do porównania.
Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]
Jaki jest benchmark?
Z danych jakie posiadam (ze współpracy z kilkudziesięcioma gabinetami w całym kraju) ten wynik waha się mniej więcej od 1000 zł do 5000 zł.
Różnica wynika właśnie z rodzaju pacjentów jakich przyjmuje gabinet.
Najniższe średnie dotyczą gabinetów, które skupiają się na stomatologii zachowawczej, interwencyjnej oraz leczeniu dzieci.
Najwyższe liczby pochodzą z gabinetów, które skupiły się na leczeniu specjalistycznym. Nie mylić ze specjalizacją z Izby Lekarskiej. Mam na myśli te gabinety, które zawęziły swoją ofertę na przykład do stomatologii estetycznej. Specjalizacja to najlepszy sposób, żeby zarabiać więcej.
Korzyści?
Najważniejsza to chyba zwiększenie wolnego czasu. Może się okazać, że będziesz leczyć mniejszą ilość pacjentów, generując podobne obroty :))
Możesz ten czas przeznaczyć na przerwę, pasję, rodzinę, przyjaciół albo … kolejnych kompleksowych pacjentów.
Skupiając się na tych pacjentach, w łatwy sposób zwiększysz przychody Waszego gabinetu.
Jak zwiększyć średnią wartość pacjenta, aby zarabiać więcej?
Najprościej zmienić profil gabinetu, który jest widoczny online. Skierować swoje usługi do wąskiej grupy docelowej pacjentów. Zainteresowanych wąską dziedziną stomatologii.
Zacznij od tego co komunikujecie jako firma. Czy nazwa gabinetu mówi w czym się specjalizujecie? Jeżeli nie, to dodaj prosty podtytuł do nazwy. Na przykład “Mój Gabinet – Centrum ortodoncji dla dzieci i młodzieży”.
Następnie zweryfikuj stronę internetową gabinetu. Czy jest tam uwypuklona Wasza specjalizacja? Jeśli nie, to nanieś odpowiednie zmiany – nie musisz od razu wykonywać nowej strony.
Upewnij się, że zarówno strona główna jak i pozostałe podstrony pokazują Waszą eksperckość; że znacie się na tej specjalizacji. Napisz kilka artykułów. Dodaj kilka ilustracji.
Wyciągnij zdjęcia przed i po leczeniu swoich pacjentów – idealnie w tej wąskiej dziedzinie. Nagraj film, w którym opowiesz o typowym leczeniu jakie chcesz wykonywać.
Z czasem nagraj historię pacjenta, który przeszedł metamorfozę uśmiechu. Znowu – idealnie w tej wąskiej dziedzinie stomatologii :))
Nie zapomnij o opiniach pacjentów. Najłatwiej umieścić widget ze Znanego Lekarza, Google czy Facebooka. To rozwiązanie automatycznie zaktualizuje nowe komentarze jak tylko się pojawią.
Co dalej?
Jeżeli chcesz więcej konkretnych wskazówek w tym temacie, to uczymy tego w Akademii Konwersji. Aktualnie zapisy są zamknięte, ale kliknij tutaj i poinformuje Cię o ponownym otwarciu .
Jeżeli nie chcesz czekać, ani się uczyć i preferujesz to komuś od razu wydelegować, to daj znać w komentarzu. Być może będziemy w stanie Ci pomóc. Pod warunkiem, oczywiście, że nie będzie konfliktu z wyłącznością terytorialną 😉
Mój zespół w Marketize pomógł zmienić profil pacjentów już wielokrotnie w gabinetach, którymi się opiekujemy. Jeśli chcesz zarabiać więcej, to gorąco polecam.
Tymczasem, życzę Ci udanego dnia i do zobaczenia za tydzień!
Arek „konwertujący” Buziewicz
Znajdziesz mnie również tutaj:
Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet
Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/
Albo zapisz się na newsletter: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/
dodaj komentarz