Każdy gabinet ma unikaty

Każdy gabinet stomatologiczny posiada coś, co go wyróżnia. Coś wyjątkowego. Unikatowego. Elementy te stanowią magnes na potencjalnych pacjentów. Pacjentów, którzy poszukują szybkiego, sprawnego, bezpiecznego i komfortowego leczenia.

Połącz te korzyści z oszczędnością czasu i przewidywalnością leczenia, a otrzymasz gotowy przepis na stworzenie długotrwałej relacji z pacjentami. A ci mogą stać się Twoimi ambasadorami!

Jakie unikaty w takim razie im komunikować?

Wszystkie. Począwszy od specjalizacji lekarzy, aż przez parking przy gabinecie. Na potrzeby tego mailingu wyróżniłem cztery kluczowe grupy unikatów. Są to kolejno “zespół”, “usługi”, “obsługa” i “sprzęt”. Sprawdź każdą z nich i wybierz coś dla siebie. Im więcej tym lepiej. Gwarantuję efekty!

Zespół

Zacznijmy zatem od doświadczenia i autorytetu. Być może w waszym gabinecie pracuje ktoś, kto ma tytuł doktora nauk medycznych albo lekarza po specjalizacji. Być może ktoś z waszych lekarzy wykłada na uczelni. A może ktoś prowadzi kursy i szkolenia. Pamiętaj, że z perspektywy pacjenta lekarz, który uczy innych lekarzy z założenia już jest lepszy.

Być może jesteście członkami ogólnopolskich lub międzynarodowych stowarzyszeń stomatologicznych. Być może prowadzicie badania naukowe albo jesteście autorami książek. Aby to wszystko podkreślić możesz dołączyć też certyfikaty. Jednocześnie oprócz zdjęć certyfikatów ważne jest też opowiedzieć nimi jakąś historię – pokazać pacjentom, jak na tym skorzystają. A skorzystają, bo otrzymują dostęp do bardzo dobrych lekarzy.

Usługi

Druga grupa unikatów to niepopularne usługi. Pamiętaj, że większość gabinetów w Polsce zajmuje się jednak stomatologią interwencyjną, bólową. Najczęściej wykonuje się tam podstawowe zabiegi zachowawcze. Trochę endodoncji. Może prosta chirurgia. Jakieś pojedyncze punkty protetyczne.

Z kolei w swoim gabinecie może masz, np. periodontologa albo ortodontę. Jeśli tak – napisz o tym. A może oferujesz swoim pacjentom stomatologię kompleksową, czyli wszystko pod jednym dachem? Albo stomatologię dla całej rodziny. Od dziecka aż po seniorów. Od profilaktyki, przez aparaty aż po implanty.

Być może planujecie leczenie komputerowo. Jesteście w stanie zobrazować prognozowane efekty leczenia przez np. protokoły DSD.

W oczach pacjenta jest to niesamowity unikat i może przeważyć o tym, że podejmie leczenie właśnie w waszym gabinecie. Być może realizujecie procedury jeszcze nierozpowszechnione w kraju. Na przykład w pełni cyfrowa produkcja prostych prac protetycznych od skanera aż po frezarkę gabinetową.

Być może macie doświadczenie w pracy z osobami zmagającym się z dentofobią albo skupiacie się na leczeniu dzieci. Warto podkreślić, bo pacjenci poczują się lepiej wiedząc, że wyleczyliście już setki podobnych do nich.


Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]


Obsługa

Kolejna grupa udogodnień to wszystko to, co może ułatwić życie waszym pacjentom. Będzie to np. duży parking zaraz przy gabinecie albo dogodny dojazd zarówno samochodem czy komunikacją miejską.

Być może oferujecie dłuższe godziny otwarcia gabinetu, wizyty poranne, wieczorne? A może wasz gabinet jest otwarty w soboty? A może ktoś pełni dyżur poza godzinami pracy gabinetu i dzięki temu dajecie pomoc przez telefon również w weekendy?

Być może wdrożyliście rolę Opiekuna Pacjenta? Może stworzyliście pokój dla mamy z dzieckiem lub dedykowaną salę zabaw? A może przyjmuje pacjentów z zagranicy i macie dla nich np. apartament w tym samym budynku? To wszystko są kolejne unikaty ułatwiające życie pacjentów.

Sprzęt

I na koniec czwarty punkt, czyli technologie i sprzęt. Nie mówię oczywiście o narzędziach typu zgłębnik czy lusterko. To nie są żadne unikaty. Mam natomiast na myśli takie urządzenia jak panorama, cefalo, tomograf, skaner, mikroskop, frezarka, drukarka 3D. Być może tobie wydaje się, że to żadna nowość. Że sprzęt na którym pracujesz ma już kilka lat. To nic, bo pamiętaj, że nie każdy gabinet w twojej okolicy ma nawet taki sprzęt.

A po drugie – nie chodzi o wiek tychże urządzeń, lecz o to, co one dają realnie pacjentom. Jaką korzyść to tym pacjentom przyniesie. A dadzą wiele, bo przykładowo każda diagnostyka w gabinecie oszczędzi czasu pacjentom. Pacjent nie będzie musiał jeździć po mieście, szukać punktu, w którym zrobi zdjęcie, bo od razu wykona to wszystko w waszym gabinecie.

Mikroskop z kolei da pacjentom pewną przewidywalność leczenia, ale też większy komfort podczas zabiegu czy oszczędność czasu. Zapytasz, w jaki sposób? Nowoczesna endodoncja mikroskopowa (w określonych przypadkach) może być przecież zakończona na jednej wizycie. Pamiętaj też, że większość pacjentów boi się wizyty u dentysty i twoje technologie mogą to wszystko odczarować.

Zacznij komunikować wasze unikaty

Znasz już możliwe unikaty. Zweryfikuj zatem waszą stronę internetową i media społecznościowe. Zastanów się, czy potencjalni pacjenci będą jednoznacznie wiedzieć o tych waszych wyróżnikach, o korzyściach dla nich wynikających.

Jeżeli nie, to zmień treści, dodaj zdjęcia, filmy i zacznij komunikować wasze unikaty. Podziękujesz mi później 🙂

Znajdziesz mnie również tutaj:

Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet

Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/

Albo zapisz się na newsletter: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz