Wartość pacjenta

Czy pacjenci, których leczysz w swoim gabinecie, to są pacjenci, których chcesz leczyć? I mam tutaj na myśli, czy ci pacjenci są ładni, czy przystojni. Tylko czy procedury, jakie wykonujesz u tych pacjentów, to są procedury, które lubisz wykonywać, które chcesz wykonywać? Być może wykonujesz taką typową stomatologię interwencyjno-bólową. Trochę zachowawczej. Jakieś pojedyncze punkty protetyczne czy pojedyncze drobne usunięcia. A może jesteś po kilku szkoleniach, czy być może już po kilkudziesięciu szkoleniach gdzieś ze stomatologii estetycznej albo z implantoprotetyki i chcesz poświęcić się tej wąskiej dziedzinie. Dlaczego to jest ważne w tym wpisie? Dlatego, że chciałbym porozmawiać trochę o średniej wartości pacjenta i jak rodzaj przyjmowanych pacjentów właśnie na to wpływa. 

Jak obliczyć średnią wartość pacjenta?

Bardzo prosto. Wystarczy wziąć sumę obrotów za dany okres. Im dłuższy, tym lepszy np. 12 ostatnich miesięcy i odszukać w programie do zarządzania Waszym gabinetem ilość pacjentów pierwszorazowych w tym samym okresie. Czyli jeżeli bierzemy obroty z 12 miesięcy, to liczba nowych pacjentów też z 12 analogicznych miesięcy. Ważne! To mają być tylko pierwszorazowi pacjenci. Nowi pacjenci. Bez stałych. Ktoś może mi zarzucić, że to jest zbyt ogólne, że to jest uproszczone. Tak, zgadzam się. Jest to ogólne, uproszczone, aczkolwiek jest to bardzo łatwe do sprawdzenia, bo tak naprawdę dzielimy jedną liczbę przez drugą i potem możemy porównywać, czy to siebie samego rok do roku, czy to być może nawet między innymi gabinetami.

Jaki jest benchmark?

Z mojego doświadczenia w zarządzaniu własnymi gabinetami, czy też współpracując, opiekując się kilkudziesięcioma innymi w całym kraju, widzę, że jest to między tysiąc, a 5 tysięcy złotych. Z czego wynika ta różnica? Właśnie z rodzajów zabiegów, jakie wykonujecie w swoich gabinetach. W tych gabinetach, w których dominuje taka prosta ogólna stomatologia. Dużo zacho, dużo leczenia bólu, dużo dzieci, no to tutaj średnie pacjenta będą niższe. Tam, gdzie mamy wysokospecjalistyczne usługi, czy jakieś zawężenie do jednej dziedziny stomatologii, np. stomatologii estetycznej, tam te średnie pacjentów będą dużo wyższe.

Jakie korzyści dzięki temu uzyskasz? Po pierwsze, więcej wolnego czasu. Dlaczego? Dlatego, że może się okazać, że będziesz wykonywać mniej procedur wyżej płatnych, tym samym generując te same obroty co do tej pory. Ten czas wolny, który uzyskasz lecząc mniejszą liczbę pacjentów, możesz przeznaczyć na swoje pasje, przyjaciół, rodzinę albo lecząc więcej pacjentów, których chcesz leczyć na tę wąską dziedzinę stomatologii, na którą się zdecydujesz. Co z kolei przełoży się na korzyść numer dwa, czyli zwiększenie obrotów w porównaniu z okresem poprzednim. Tym samym też większą rentowność.

Jak zwiększyć średnią wartość pacjenta w swoim gabinecie?

Po pierwsze, skup się na wąskiej dziedzinie stomatologii. Na tej dziedzinie, którą lubisz wykonywać. Ta, która Cię interesuje najbardziej. W której najwięcej szkoleń odbywasz. W której spędzanie czasu z pacjentami, jeżeli masz już taki pacjent w gabinecie, przynosi najwięcej frajdy. Po drugie, dodaj to w nazwie Waszego gabinetu, czyli na przykład Centrum Ortodoncji dla Dzieci i Młodzieży. Po trzecie, nanieś te zmiany też na stronę internetową, czyli dodaj kilka tekstów, które będą jasno mówiły właśnie o tej wąskiej dziedzinie. No i ostatnia, czwarta rzecz. Z czasem dodawaj do tej swojej strony internetowej coraz więcej dowodów, że właśnie tą wąską dziedziną stomatologii się zajmujesz, czyli pokazuj zdjęcia pacjentów przed i po, właśnie z tej wąskiej dziedziny. Pokazuj filmy z pacjentami. Nagrywaj krótkie eksperckie wideo-poradniki w tej wąskiej dziedzinie. I pozyskuj jak najwięcej opinii od pacjentów w tej wąskiej dziedzinie.

Znajdziesz mnie również tutaj:

Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet

Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/

Newsletter: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz