Każdy gabinet ma unikaty

Z mojego doświadczenia wynika, że każdy gabinet stomatologiczny posiada unikalne cechy, które wyróżniają go na tle konkurencji. Te elementy są szczególnie korzystne dla pacjentów, którzy poszukują szybkiego, sprawnego, jednorazowego, bezpiecznego i komfortowego leczenia. Przeplatanie tych korzyści z oszczędnością czasu, przewidywalnością leczenia czy wydłużoną gwarancją oraz pewnością siebie jest rozsądnym podejściem. Warto opakować te atuty w odpowiednie słowa, które oddają rzeczywiste zalety waszego gabinetu.

W co opakować korzyści dla pacjenta?

We wszystko. Począwszy od specjalizacji lekarzy, aż przez parking przy gabinecie. Dzisiaj opowiem wam o czterech takich kluczowych grupach unikatów. Po pierwsze te wszystkie rzeczy osobowe, czyli związane z zespołem, jego mocnymi stronami. Kolejno – rzeczy usługowe, czyli te dotyczące procedur, zabiegów, jakie macie w ofercie. Po trzecie obsługowe, czyli te wszystkie udogodnienia dla pacjentów. I po czwarte sprzętowe, czyli jakieś nowoczesne technologie. Podam ci też kilkanaście przykładów, jak to można zrobić. Jak to można wykorzystać. Jedyne, co później myślę, warto zrobić, jeżeli byłby na twoim miejscu, to zastanowić się, które z nich pasują do mojego gabinetu i zacząć to akcentować na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych. 

Zespół

Zacznijmy zatem od doświadczenia i autorytetu. Być może w waszym gabinecie pracuje ktoś, kto ma na przykład tytuł doktora nauk medycznych albo lekarz po specjalizacji. Być może ktoś z waszych lekarzy wykłada na uczelni. A może ktoś prowadzi kursy i szkolenia. Pamiętaj, że z perspektywy pacjenta lekarz, który uczy innych lekarzy z założenia już jest lepszy od pozostałych. Być może jesteście członkami ogólnopolskich albo międzynarodowych stowarzyszeń stomatologicznych. Być może prowadzicie badania naukowe albo jesteście autorami książek. To wszystko są już unikaty. Być może też ktoś z waszego zespołu odbył np. curriculum specjalistyczne gdzieś na zagranicznej uczelni i zdobył tytuł Master of Science. Aby to wszystko podkreślić możesz dołączyć też np. certyfikaty. Oczywiście kilka, kilkanaście wystarczy w zupełności. Nie trzeba całej ściany wrzucać na stronę internetową. Jednocześnie oprócz zdjęć certyfikatów ważne jest też dopowiedzieć jakąś historię, żeby to mówiło pacjentom, jak skorzystają, żeby to nie było tylko suche zdjęcia certyfikatów. A skorzystają, bo otrzymują dostęp do bardzo dobrych lekarzy, którzy praktykują wysokie standardy i rozwijają się w tych wąskich dziedzinach stomatologii.

Usługi

Druga grupa unikatów to niepopularne usługi. Pamiętaj, że większość gabinetów w Polsce zajmuje się jednak stomatologią interwencyjną, bólową. Najczęściej wykonuje się tam podstawowe zabiegi zachowawcze. Trochę endodoncji. Może prosta chirurgia. Jakieś pojedyncze punkty protetyczne. Z kolei w swoim gabinecie być może masz na przykład parodontologa albo ortodontę. I to są właśnie konkretne unikaty. Napisz o tym. Może z kolei oferujesz swoim pacjentom stomatologię kompleksową, czyli wszystko pod jednym dachem. Albo stomatologię dla całej rodziny. Od dziecka aż po seniorów. Od profilaktyki, przez aparaty aż po implanty. Być może planujecie komputerowo leczenie. Jesteście w stanie zobrazować prognozowane efekty leczenia przez np. protokoły DSD.

Znowu w oczach pacjenta jest to niesamowity unikat i może przeważyć o tym, że podejmie leczenie właśnie w waszym gabinecie. Być może realizujecie procedury jeszcze nierozpowszechnione w kraju. Na przykład w pełni cyfrowa produkcja prostych prac protetycznych od skanera aż po frezarkę gabinetową. Być może macie doświadczenie w pracy z osobami zmagającym się z dentofobią albo skupiacie się na leczeniu dzieci. Znowu to warto podkreślić, bo pacjenci poczują się lepiej wiedząc, że wyleczyliście już setki podobnych do nich. 


Zapisz się TUTAJ na nasz darmowy newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki o tym jak zapełniać kalendarze, pozyskując i utrzymując pacjentów, jak rekrutować, delegować i zarządzać zespołem, jak ustalać rentowny cennik i budować dochodową praktykę. [LINK DO ZAPISU]


Obsługa

Kolejna grupa udogodnień to wszystko to, co może ułatwić życie waszym pacjentom. Będzie to np. duży parking zaraz przy gabinecie albo dogodny dojazd zarówno samochodem czy komunikacją miejską. Być może oferujecie dłuższe godziny otwarcia gabinetu, wizyty poranne, wieczorne. A może wasz gabinet jest otwarty w soboty? A może ktoś pełni dyżur poza godzinami pracy gabinetu i dzięki temu dajecie pomoc przez telefon również w weekendy. Być może wdrożyliście stanowisko Opiekuna Pacjenta, czyli takiego concierge pomagający na każdym etapie pacjenta w gabinecie. Może stworzyliście pokój dla mamy z dzieckiem lub dedykowaną salę zabaw? A może gaming room dla nastolatków? A może przyjmuje pacjentów z zagranicy i macie dla nich np. apartament w tym samym budynku? To wszystko są kolejne unikaty ułatwiające życie pacjentów.

Sprzęt

I na koniec czwarty punkt, czyli technologie i sprzęt. Nie mówię oczywiście o narzędziach typu zgłębnik czy lusterko. To nie są żadne unikaty. Powiedziałbym, że to są rzeczy oczywiste, konieczne do każdego leczenia w każdym gabinecie stomatologicznym. Mam natomiast na myśli takie urządzenia jak panorama, cefalo, tomograf, skaner, mikroskop, frezarka, drukarka 3D. Być może tobie wydaje się, że to żadna nowość, że sprzęt na którym pracujesz ma już kilka lat. To nic, to nic, bo pamiętaj, że nie każdy gabinet w twojej okolicy ma nawet taki sprzęt.

A po drugie nie o wiek tych maszyn chodzi, lecz o to, co one dają realnie pacjentom. Jaką korzyść to tym pacjentom przyniesie. A dadzą wiele, bo przykładowo każda diagnostyka w gabinecie oszczędzi czasu pacjentom. To znaczy pacjent nie będzie musiał jeździć po mieście, szukać punktu, w którym zrobi zdjęcie, bo od razu wykona to wszystko w waszym gabinecie. Mikroskop z kolei da pacjentom pewną przewidywalność leczenia, ale też większy komfort podczas zabiegu czy oszczędność czasu. Zapytasz, w jaki sposób? Bo przecież nowoczesna endodoncja mikroskopowa może być przecież zakończona na jednej wizycie. Oczywiście w określonych przypadkach. Nie wszystkie, ale jednak jesteśmy w stanie to zrobić. Pamiętaj też, że większość pacjentów boi się wizyty u dentysty i twoje technologie mogą to wszystko odczarować.

Zacznij komunikować wasze unikaty

Znasz już możliwe unikaty. Zweryfikuj zatem waszą stronę internetową i media społecznościowe. I zastanów się, czy potencjalni pacjenci będą jednoznacznie wiedzieć o tych waszych wyróżnikach, o korzyściach dla nich wynikających. Jeżeli nie, to zmień treści, dodaj zdjęcia, filmy i zacznij komunikować wasze unikaty. Podziękujesz mi później:))

Znajdziesz mnie również tutaj:

Facebook – https://www.facebook.com/wartosciowy.gabinet

Instagram: https://www.instagram.com/wartosciowy.gabinet/

Albo zapisz się na newsletter: https://wartosciowygabinet.pl/newsletter/

Arek Buziewicz

Zobacz wszystkie posty

dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Arek Buziewicz